Ana içeriğe atla

Temmuz- Ağustos- Eylül Favorilerim // 2021

 Merhaba, uzun bir aradan sonra yine klavye karşısına geçtim. Hayatımın oldukça boş aylarından sonra yoğun tempolu versiyonuna alışma konusunda zorlandım ve burayı geri plana atmak zorunda kaldım. Neler oldu da bu kadar yoğunsun diye merak edersiniz diye kronolojik olarak anlatmak istiyorum. 

Üniversiteden mezun oldum, pandeminin izin verdiği ölçüde mezuniyet kutlaması yaptım  ve arkadaşlarımla özlem giderdim. Bir gün kalıp evime geri döndüm. Ardından yüksek lisans mülakatına kabul aldım ve sonuç olarak artık yüksek lisans öğrencisiyim. Tam olarak nasıl bir sürecin içindeyim kavramakta biraz zorlandım ama şuan iyi idare ediyor gibiyim. Sonra Mersin ve Çorum' a gittim. Mersin' deki arkadaşım ile dolu dolu bir tatil geçirdim şimdiden o günleri ve arkadaşımı çok özlüyorum. Uzak mesafe arkadaşlığı hüznünü en derinlerimde hissediyorum diyebilirim.

Ölmeden önce yapılacaklar listem var demiştim ya hani işte o listede Cem Adrian konserine gitmek vardı, kuzenimle gittik ve bir maddeye daha tik atmış oldum. O anları düşününce yüzüme kocaman bir gülümseme yayılıyor. 

Tüm bunlar olurken bir yandan da iş başvuruları yapıyordum ve an itibariyle bir lisede öğretmen olarak görev yapıyorum. Lisede çalışmak bunu deneyimlemek hep istedim ama hem bu kadar zor olacağını hem de öğrencilerimle aramda böyle bir bağ olacağını tahmin etmemiştim. Yüksek Lisans derslerim online olduğu için vaktimin çoğunu okula verebiliyorum ancak sınıfların kalabalık olması ve öğrencilerin uzaktan eğitim sistemine alışmış olması zorlandığım bazı noktalar oldu. 


|Okuduklarım|


•L. M. Montgomery, Yeşilin Kızı Anne

Neflix dizisi olarak adını çok kez duymuştum ama önce kitabını okuyup sonra diziyi izlerim diye düşünerek izlememiştim, kitabı okuyunca iyi ki de öyle yapmışım dedim. Dili oldukça akıcı olan kitabın ana karakterini çok sevdim ve okurken bazı özelliklerini kendime benzettim bu yüzden devam kitaplarını okumaya devam edip Anne' nin hayatının gidişatını görmek için sabırsızlanıyorum. Diziyi izlemeyi ise yine bir başka bahara erteliyorum.


|İzlediklerim|


Öncelikle belirtmek isterim ki Dark dizisini izlemedim bu nedenle iki dizi arasında ne gibi bir benzerlik var yorumlayamam. Ancak paralel evrenler konulu bu diziyi çok beğendim ve bir oturuşta izledim. Son zamanlarda internetteki Türk yapımı dizilerin birçoğunu beğeniyorum bir Maşallah demek isterim doğrusu.


Yaşadığım Sitcom boşluğunda seveceğimi düşündüğüm ancak çok sezonlu diye ertelediğim dizilerden olan How I Met Your Mother ' a başladım. Başlarda Friends ile karşılaştırdığım için dizi beni çok içine almadı ama daha sonra karakterlere alışınca bölümleri ard arda izledim hatta kendimi tutamayıp birkaç sezonu devirdim.



Netflix' te çok konuşulan bir dizi olunca izlemeden duramıyorum, özellikle mini dizi olunca devamını da beklemem zaten motivasyonuyla izliyorum. Bu diziyi de o şekilde izledim ve çok keyif aldım. Siz de benim gibi satranç seviyorsanız yeri ayrı olacaktır, ancak satranç oynamayı bilmiyor dahi olsanız başarı hikayesi olarak heyecanla izlersiniz diye düşünüyorum.




Yalnızca özel gözlüğü ile görülebilen bir hologram arkadaşa sahip olmak ister miydiniz? İşte bu dizi hologram arkadaşına aşık olan bir kızın hikayesini anlatıyor. Kore dizilerini seviyorsanız bu diziye bir şans verin derim.



Film, Okja isimli özel üretilmiş bir domuzla birlikte büyüyen bir kızın, domuzu üreten firmanın geri almak istemesiyle yaşadıklarını anlatıyor.  Filmi izlerken o kızla beraber heyecanlı bir maceraya atılıyorsunuz. Ailenizle izleyebileceğiniz bir film oluğunu da belirtmeden geçmeyim.




Hindistan' ın en iyi filmi seçilen Secret Superstar filmini, Aamir Khan ismini duyunca ailecek izledik. Hayallerinin önünde aile baskısı ve gelenekleri yer alan İnsia isimli kızın mücadelesi aslında bize çok da yabancı değil. Bu tarz filmlerin kalplere dokunduğu gibi kimilerine de umut olduğunu düşünmek bana daha güzel bir dünyanın varlığına inanma gücü veriyor.




Kefernahum, ailesine kendisini dünyaya getirdikleri için dava açan bir çocuğun hikayesi... Filmi izlememe neden olan tam da bu kelimeler oldu. Dünya gerçeklerini Zain isimli bu çocuk vasıtasıyla gözler önüne seren bu etkileyici filmi izleyin izlettirin derim.

Sağlıklı ve huzurlu günler diliyorum.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kapsül Gardırop

Uzun uğraşlar sonucu kapsül gardırop yazımı toparladım. Öncelikle size bu terim nasıl ortaya çıkmış ve amacı ne bundan bahsetmek istiyorum. Sonrasında birkaç örnek fotoğraf ile kendi listemde olan parçaları sizler için sıralayacağım. Ayrıca bu uzun bir süreç öyle ki henüz içime sineni bulamadığım için listemden eksik olan parçalar hala mevcut. Kapsül Gardırop terimi ilk defa Susie Faux tarafından 1970'li yıllarda kullanıldı. Londra’da Wardrobe adında bir butik işleten Faux’ a göre modası geçmeyen bir kaç parça temel kıyafetin sezonluk parçalarla kombini kapsül gardırobun temelini oluşturuyordu. Daha sonra Amerikalı tasarımcı Donna Karan’ın iş kadınları için tasarladığı “7 Easy Pieces” koleksiyonu kapsül gardırop akımının daha geniş kitlelerle buluşmasına sebep oldu. Kapsül gardırop en temel parçalardan oluşmalı ve içerisindeki parçaların her biri zamansız olmalıdır. Kapsül gardırop nötr renkleri içerir ve içindeki parçalar birbiri ile eşleşip sayısız kombinasyon oluşturabilir. Sonu

Ücretsiz Online Eğitim Platformları

  Merhaba, bugün sizlere karantina sürecinde tanıştığım online eğitim platformlarından ve kısaca bunların içeriklerinden bahsetmek istiyorum. Burada yalnızca şuan kurslara kayıtlı olduğum siteleri sizlere sıralayacağım. Ayrıca listede tamamen ücretsiz kurslardan oluşan platformların yanında ücretsiz içeriklerin yer aldığı platformlar da mevcut. ●İstanbul İşletme Enstitüsü/ İienstitü Birçok alanda ücretsiz eğitime ulaşabileceğiniz geniş içeriğe sahip olan platformun aplikasyonu da mevcut. Derslerin kimi canlı işleniyorken kimi kayıtlı videolar ve ödevler eşliğinde ilerliyor, derslerin sonunda yapılacak sınavda başarılı olursanız sertifika sahibi olabilirsiniz. Cv' nize eklemek için verilen kod dışında dilerseniz ücret karşılığı adresinize basılı bir sertifika talep edebilirsiniz. https://www.iienstitu.com/ ●Udemy Her alanda eğitim alabileceğiniz ve aynı zamanda eğitmen de olabileceğiniz bir platform. Kurslara belli bir ücret karşılığında erişebilirsiniz, takip etmeniz dahilinde ise

Ekim- Kasım- Aralık Favorilerim // 2021

 Bir gün yaşadığım hayat yarım kalacak olmasına rağmen yarım kalan şeyleri sevmiyorum. Bu yazı dizisini uzunca bir aradan sonra tamamlamak için masa başına geçme nedenim budur. Aradan geçen aylar içinde hayatımda çok şey oldu ama kronolojik sırayla gitmek ve olaylardan gerçekleştiği ayları içeren yazıda bahsetmek istiyorum. Yazılarımı okuyan kişi sayısı bir elin parmaklarını biraz geçiyordu ancak kaç parmak kaldı bu yazımı okuyacak bilmiyorum, varsın bilinmez olun sevgili okurlarım var olun. En son yazımda öğretmenlik yapmaya başladığımdan bahsetmiştim, bahsi geçen aylarda da buna devam ettim ancak dönem sonunda hüzünlü bir şekilde veda ederek bazen zor bazense keyifli geçen zamanlarımı zihnimin anı defterine kaydettim.  Ekim ayında ilk kez suşi denedim, pişmiş olanı tercih etmeme rağmen tadını garipsedim ama daha sonra tekrar yedim zamanla alışacağım bu tada diye düşünüyorum.  Kasım ayında yeni mezun bir öğretmenken ve mesleğimi yaparken ilk öğretmenler günümü kutladım, bunun tadı bir