Ana içeriğe atla

Ekim- Kasım- Aralık Favorilerim // 2021

 Bir gün yaşadığım hayat yarım kalacak olmasına rağmen yarım kalan şeyleri sevmiyorum. Bu yazı dizisini uzunca bir aradan sonra tamamlamak için masa başına geçme nedenim budur.

Aradan geçen aylar içinde hayatımda çok şey oldu ama kronolojik sırayla gitmek ve olaylardan gerçekleştiği ayları içeren yazıda bahsetmek istiyorum.

Yazılarımı okuyan kişi sayısı bir elin parmaklarını biraz geçiyordu ancak kaç parmak kaldı bu yazımı okuyacak bilmiyorum, varsın bilinmez olun sevgili okurlarım var olun.

En son yazımda öğretmenlik yapmaya başladığımdan bahsetmiştim, bahsi geçen aylarda da buna devam ettim ancak dönem sonunda hüzünlü bir şekilde veda ederek bazen zor bazense keyifli geçen zamanlarımı zihnimin anı defterine kaydettim. 

Ekim ayında ilk kez suşi denedim, pişmiş olanı tercih etmeme rağmen tadını garipsedim ama daha sonra tekrar yedim zamanla alışacağım bu tada diye düşünüyorum. 

Kasım ayında yeni mezun bir öğretmenken ve mesleğimi yaparken ilk öğretmenler günümü kutladım, bunun tadı bir başka damağımda kaldı diyebilirim. 

Aralık ayında bir haftasonu ailecek Kızılcahamam' a gittik; müzeler, milli park ve kaplıca ile sakin zaman geçirdik, eve dinlenmiş olarak geri döndük. 


|Okuduklarım|


•Reşat Nuri Gültekin, Çalıkuşu

Lise yıllarımdan beri kitaplığımda olmasına rağmen okumadığım kitaplardan biriydi Çalıkuşu; Feride ile aynı dertten muzdaripken okumam onun ilk öğretmenlik acemiliğiyle benimkinin denk gelmesi bu kitabı benim için unutulmaz yaptı diyebilirim. Kitabı ayrı bir keyifle ve kendimi bularak okuyunca dizisini de izledim ancak kitaptan bağımsız çok kısım olması ve finali nedeniyle hoşuma gitmedi.


|İzlediklerim|


Green Book, ünlü bir piyanist ve onun şoförü çevresinde geçen ödüllü bir yol filmi. Üniversite yıllarımdan bir hocamın önerisi ile izlediğim bu filmden anlamlı diyaloglar ve kaliteli bir film izlemenin verdiği haz ile ayrıldım. Hakkında çok fazla şey söylemek istemiyorum ancak özellikle yol filmi seviyorsanız izleyin izlettirin diyorum.



Duyguların Rengi, zencilerin ten renklerinden dolayı alt sınıf vatandaş olarak görüldüğü yakın tarihin kara lekeli zamanlarını anlatıyor. Kadın karakterlerin baskın olduğu filmleri, özellikle kadın karakterlerin güçlerini görmeyi seviyorum. Bu film de gizli bir yazı projesi için bir araya gelmiş kadınları ve zaman içinde aralarında kurdukları dostluğu konu ediniyor. Kitap uyarlaması olan filmi izlemenizi kesinlikle öneririm.

Sizlere sağlıklı ve huzurlu günler diliyor, hoşça kalmanızı temenni ediyorum. 










Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kapsül Gardırop

Uzun uğraşlar sonucu kapsül gardırop yazımı toparladım. Öncelikle size bu terim nasıl ortaya çıkmış ve amacı ne bundan bahsetmek istiyorum. Sonrasında birkaç örnek fotoğraf ile kendi listemde olan parçaları sizler için sıralayacağım. Ayrıca bu uzun bir süreç öyle ki henüz içime sineni bulamadığım için listemden eksik olan parçalar hala mevcut. Kapsül Gardırop terimi ilk defa Susie Faux tarafından 1970'li yıllarda kullanıldı. Londra’da Wardrobe adında bir butik işleten Faux’ a göre modası geçmeyen bir kaç parça temel kıyafetin sezonluk parçalarla kombini kapsül gardırobun temelini oluşturuyordu. Daha sonra Amerikalı tasarımcı Donna Karan’ın iş kadınları için tasarladığı “7 Easy Pieces” koleksiyonu kapsül gardırop akımının daha geniş kitlelerle buluşmasına sebep oldu. Kapsül gardırop en temel parçalardan oluşmalı ve içerisindeki parçaların her biri zamansız olmalıdır. Kapsül gardırop nötr renkleri içerir ve içindeki parçalar birbiri ile eşleşip sayısız kombinasyon oluşturabilir. Sonu

Ücretsiz Online Eğitim Platformları

  Merhaba, bugün sizlere karantina sürecinde tanıştığım online eğitim platformlarından ve kısaca bunların içeriklerinden bahsetmek istiyorum. Burada yalnızca şuan kurslara kayıtlı olduğum siteleri sizlere sıralayacağım. Ayrıca listede tamamen ücretsiz kurslardan oluşan platformların yanında ücretsiz içeriklerin yer aldığı platformlar da mevcut. ●İstanbul İşletme Enstitüsü/ İienstitü Birçok alanda ücretsiz eğitime ulaşabileceğiniz geniş içeriğe sahip olan platformun aplikasyonu da mevcut. Derslerin kimi canlı işleniyorken kimi kayıtlı videolar ve ödevler eşliğinde ilerliyor, derslerin sonunda yapılacak sınavda başarılı olursanız sertifika sahibi olabilirsiniz. Cv' nize eklemek için verilen kod dışında dilerseniz ücret karşılığı adresinize basılı bir sertifika talep edebilirsiniz. https://www.iienstitu.com/ ●Udemy Her alanda eğitim alabileceğiniz ve aynı zamanda eğitmen de olabileceğiniz bir platform. Kurslara belli bir ücret karşılığında erişebilirsiniz, takip etmeniz dahilinde ise