Ana içeriğe atla

Nisan- Mayıs- Haziran Favorilerim // 2021

Merhaba, havalar bir sıcak bir soğuk bu aralar bunun da verdiği yetkiye dayanarak depresif olmak istemiyorum, mutlu olmak için çabalıyorum; dans ediyorum, sesim kötü olmasına rağmen -evdekileri epey rahatsız ederek- şarkılar söylüyorum, daha sık dışarı çıkıyorum. 

Az çok yazılarımı takip ediyorsanız akademisyenlik için uğraştığımı biliyorsunuzdur, Ales' e girdim ve sonucumdan da çok memnunum. Yeni çıkan bir dergiden teklif aldım ve 2. sayısı olan Nisan sayısında yer alma şansım oldu, derginin ismi '' Mutasyon'' kapağı aşağıya bir yere yerleştireceğim. Okumak istersiniz belki diye dergideki yazımı da bloguma ekledim. Ayrıca bir arkadaşımla Armada' da yapılan Açık Hava Kitap Fuarı' na gittik, büyük indirimler olmasa da keyifli vakit geçirdik.


|Okuduklarım|

•Ahitler, Margaret Atwood

Atwood aradan yıllar sonra Damızlık Kızın Öyküsü için farklı bir bakış açısıyla devam kitabı yazmış bana da okumak düştü. İlk kitabı okumayanlar bu kitaptan pek bir anlam çıkaramaz diye düşünüyorum ancak ben ilk kitaba oranla ikinci kitabı daha çok sevdim, kafamdaki sorulara cevap niteliğinde bir kitap oldu. Bunda birkaç karakter üzerinden ilerleyen kitapları sevmem de önemli bir etken olabilir.


•Dünyayı Küçük Karabalıklar Kurtaracak, Şule Akşun

Samed Behrengi' nin en sevdiğim kitabı Küçük Kara Balık, bu nedenle kitabın isminin satın almamda büyük etkisi olduğunu itiraf etmem gerek. Aslında çoğu yazarı okuduğum eserleri sayesinde tanıyıp seviyorum ancak hayatları hakkında pek bir fikrim olmuyor. Şule Akşun bu kitapta yeni atanmış bir öğretmenin hayatı ile Behrengi' nin hayatını güzel harmanlamış, bir çırpıda okuyup bitirdim. Akıcı ve kolay okunan bir kitap arıyorsanız ya da benim gibi Behrengi hayranı iseniz okuyun derim.


•Türk Mitosları ve Anadolu Efsanelerinin İzsürümü, Zühre İndirkaş

Türk Mitolojisi konulu makalem için okuduğum bu kitap aslında bu alanda önemli bir derleme eser niteliğine sahip. Mitolojiye, tanrılara ve destanlara ilginiz varsa yalın dili sayesinde kısa sürede okuyabileceğiniz bu eseri listenize ekleyebilirsiniz.


|İzlediklerim|

Yakın Plan, izlediğim en farklı filmlerden biri oldu. Ünlü bir yönetmene benzediği için oymuş gibi davranan bir adamın tutuklandığını duyan yönetmen Kiyarüstemi' nin yaşananları kameraya alma çabası ile oluşan film 'kestik' ile kesilen sahneler değil, burayı tekrar çekemeyiz bahsi geçen bir film olmuş.
Özellikle mahkeme salonundaki sahneler yargılamanın o anın doğallığı ile gerçekleştiğini gözler önüne serer nitelikteydi. İran sinemasına çok hakim değilim ve açıkçası başlarda epey sıkıldım, ama daha sonra merakla izledim ve çok beğendim.


Amerikalı Radikal, Filistin-İsrail sorunu ile ilgili görüşlerini cesurca ifade eden Yahudi kökenli yazar Norman G. Finkelstein' ı konu alan bir Aljazeera belgeseli; nefretin ve gerçekleri savunmanın dini ya da ırkı olmadığını, insan olmanın, meseleye vicdani açıdan bakmanın politik olmadığını gözler önüne seriyor. Daha detaylı araştırmalar yapmaya çabaladığım ve her iki tarafın da düşünceleri hakkında fikir sahibi olmak istediğim bir mesele olduğu için dikkatle izlediğim bir belgesel oldu.



Yılmaz Erdoğan' ın aynı isimli tiyatro oyunundan uyarlama olan film, yaşadığı çevreye ayak uydurmaya çalışan Gülseren isimli kadının hayat hikayesini anlatıyor. Dönem filmleri izlemeyi seviyorum, dönemin siyasi çalkantıları çevresinde yaşayan Gülseren' in ateş böcekleri ile kurduğu bağ çok ince işlenmiş. Tiyatrosunu izlemediğim için bir karşılaştırma yapamam elbette ancak keyifle izlediğim bir film oldu. 
Peki, sen hiç ateş böceği gördün mü?


Çizgili Pijamalı Çocuk, yıllar önce okuduğumda boğazımı düğüm düğüm eden bir kitap olmuştu. Aynı isimli olan bu filmi de çok sık duymama rağmen izlemek için kitabı unutmayı bekledim ve artık detaylarını hatırlayamadığıma emin olunca izledim. Alman bir çocuk ile toplama kamplarında yaşam süren bir Yahudi çocuk arasındaki dostluğu anlatan film, gerçekten etkileyiciydi ama tabii oyumu yine kitaptan yana kullanmak isterim. Her ne kadar kitabı unutmuş olsam da okuduğumdaki hislerimi unutmadım ve film bana aynı hisleri veremedi, nedeni belki de benim çok fazla film izlememdir bilemiyorum.


Kaptan Fantastik filmini ilk kez bir arkadaşımın tavsiyesi ile izlemiştim, bu kez de ailemle izledim ve yine çok sevdim. Eğitim sistemi ve belki de bir çok başka sisteme başkaldıran bir çiftin çocukları ile ormanda yaşamasını konu eden film aynı zamanda bir yol filmi. Derin mesajlar içeren sahnelere sahip olan bu filmi her izlediğimde farklı bir açıdan ilham alıyorum.


Kaykaycı Kız, bilindik Hint filmi şeklinde ilerleyen ancak onlara göre daha kısa olan bir film olmuş. Hindistan' ın fakir tabakasından bir kızın kaykayla tanışma hikayesini ve başından geçenleri anlatan sürükleyici ve eğlenceli bu film için aileyle izlenebilir diye belirtmek isterim.


11.22.63, bu tarihte yapılan J.F.Kennedy suikastini önlemeye çalışan bir adamın yaşadıklarını anlatıyor, oldukça sürükleyici bir mini dizi. Macera, dostluk, aşk hepsi bir arada uzun soluklu bir film gibi olmuş diyebilirim.

Girlboss, Sophia Amoruso' nun Nasty Gal isimli vintage kıyafet satış sitesini açma sürecinde başına gelenleri konu alıyor. Tek sezon olan dizinin devamı yok maalesef, izlemek isterseniz bu uyarıyı dikkate alın lütfen.

Sağlıklı ve huzurlu günler diliyorum.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kapsül Gardırop

Uzun uğraşlar sonucu kapsül gardırop yazımı toparladım. Öncelikle size bu terim nasıl ortaya çıkmış ve amacı ne bundan bahsetmek istiyorum. Sonrasında birkaç örnek fotoğraf ile kendi listemde olan parçaları sizler için sıralayacağım. Ayrıca bu uzun bir süreç öyle ki henüz içime sineni bulamadığım için listemden eksik olan parçalar hala mevcut. Kapsül Gardırop terimi ilk defa Susie Faux tarafından 1970'li yıllarda kullanıldı. Londra’da Wardrobe adında bir butik işleten Faux’ a göre modası geçmeyen bir kaç parça temel kıyafetin sezonluk parçalarla kombini kapsül gardırobun temelini oluşturuyordu. Daha sonra Amerikalı tasarımcı Donna Karan’ın iş kadınları için tasarladığı “7 Easy Pieces” koleksiyonu kapsül gardırop akımının daha geniş kitlelerle buluşmasına sebep oldu. Kapsül gardırop en temel parçalardan oluşmalı ve içerisindeki parçaların her biri zamansız olmalıdır. Kapsül gardırop nötr renkleri içerir ve içindeki parçalar birbiri ile eşleşip sayısız kombinasyon oluşturabilir. Sonu

Ücretsiz Online Eğitim Platformları

  Merhaba, bugün sizlere karantina sürecinde tanıştığım online eğitim platformlarından ve kısaca bunların içeriklerinden bahsetmek istiyorum. Burada yalnızca şuan kurslara kayıtlı olduğum siteleri sizlere sıralayacağım. Ayrıca listede tamamen ücretsiz kurslardan oluşan platformların yanında ücretsiz içeriklerin yer aldığı platformlar da mevcut. ●İstanbul İşletme Enstitüsü/ İienstitü Birçok alanda ücretsiz eğitime ulaşabileceğiniz geniş içeriğe sahip olan platformun aplikasyonu da mevcut. Derslerin kimi canlı işleniyorken kimi kayıtlı videolar ve ödevler eşliğinde ilerliyor, derslerin sonunda yapılacak sınavda başarılı olursanız sertifika sahibi olabilirsiniz. Cv' nize eklemek için verilen kod dışında dilerseniz ücret karşılığı adresinize basılı bir sertifika talep edebilirsiniz. https://www.iienstitu.com/ ●Udemy Her alanda eğitim alabileceğiniz ve aynı zamanda eğitmen de olabileceğiniz bir platform. Kurslara belli bir ücret karşılığında erişebilirsiniz, takip etmeniz dahilinde ise

Ekim- Kasım- Aralık Favorilerim // 2021

 Bir gün yaşadığım hayat yarım kalacak olmasına rağmen yarım kalan şeyleri sevmiyorum. Bu yazı dizisini uzunca bir aradan sonra tamamlamak için masa başına geçme nedenim budur. Aradan geçen aylar içinde hayatımda çok şey oldu ama kronolojik sırayla gitmek ve olaylardan gerçekleştiği ayları içeren yazıda bahsetmek istiyorum. Yazılarımı okuyan kişi sayısı bir elin parmaklarını biraz geçiyordu ancak kaç parmak kaldı bu yazımı okuyacak bilmiyorum, varsın bilinmez olun sevgili okurlarım var olun. En son yazımda öğretmenlik yapmaya başladığımdan bahsetmiştim, bahsi geçen aylarda da buna devam ettim ancak dönem sonunda hüzünlü bir şekilde veda ederek bazen zor bazense keyifli geçen zamanlarımı zihnimin anı defterine kaydettim.  Ekim ayında ilk kez suşi denedim, pişmiş olanı tercih etmeme rağmen tadını garipsedim ama daha sonra tekrar yedim zamanla alışacağım bu tada diye düşünüyorum.  Kasım ayında yeni mezun bir öğretmenken ve mesleğimi yaparken ilk öğretmenler günümü kutladım, bunun tadı bir