Ana içeriğe atla

EXUPÉRY VE KÜÇÜK PRENS


Bir zamanlar yolunu kaybetmiş bir kız varmış; bu kızın elindeki yol haritası ise bir kitapmış, gel zaman git zaman bu kız haritaya bakmayı öğrenmiş, harita ile yakın bir dostluk kurmuş ve haritanın içindeki gezegene ulaşmış, işte bu gezegen Küçük Prens' in gezegeniymiş. Birlikte çıktıkları yolculukta karşılaştıkları pilot ise kitabın yazarı olan Antoine de Saint Exupéry imiş.

Fransa'nın Lyon şehrinde dünyaya gelen Exupéry, Uçaklarla 12 yaşındayken tanışmış. Evlerinin yanındaki hava alanına gizlice girer uçakları yakından seyredermiş.

Liseyi bitirdikten sonra pilot olmayı çok istediği halde annesinin isteğiyle denizcilik okuluna kaydolmuş. Daha sonra eğitimini yarıda bırakarak askere gitmiş. Askerlik görevini Fransız Hava Kuvvetlerinde teknisyen olarak yapmış ve Strasborg şehrinde pilotluk eğitimi almış. Askerliğin ardından ailesinin isteği üzerine Paris' te bir ofiste kamyon satıcısı olarak çalışmaya başlamış, ticaret yaşantısında başarısız olduğu sıralarda ise yazı yazmaya başlamış.

1926 yılı hayatında bir dönüm noktası olmuş çünkü tekrar uçmaya başlamış. Toulouse ve Dakar arasında posta servisi yapan uçağın pilotu olarak göreve başlamış.

Havacılık alanında birçok buluşa imza atan Exupéry, gece uçuşlarını düzenleyen cihazların geliştirilmesinde katkı sağlamış.

Exupéry, Küçük Prens’ ten önce bir uçak pilotu ve seyahat yazarı olarak tanınıyor iken yolculuklarındaki deneyimlerini yazarak tanınırlığını arttırmış.

Küçük Prens kitabı her detayında Exupéry’ nin uçuşlarından izler taşıyor. Kitapta geçen Sahra Çölü' nde uçak düşmesi olayı ise tamamen yazarın gerçek yaşamına dayanıyor. 1935 yılında Paris ve Saigon arasında en hızlı uçuş rekorunu denemek için yaptığı uçuşta uçağı Kahire civarındaki Sahra Çölü'ne düşmüştü.

Küçük Prens, ilk defa 6 Nisan 1943 yılında hem Fransızca hem İngilizce olarak yayımlandı. Günümüzde 210 ayrı dil ve lehçeye çevrildi. Selim İleri, Azra Erhat, Tomris Uyar, Cemal Süreya eseri Türkçeye çevirenler arasındadır.

Yıldıray Lise, Mehmet Sobacı ve Ali Lidar’ ın kitabın farklı dil ve lehçelerdeki baskılarından oluşan koleksiyonlarını bir araya getirmeleri neticesinde oluşan müze, Küçük Prens Müzesi ismiyle 2020 yılında Eskişehir’ de açıldı.

Türkiye' deki müze dışında dünyada; bir Küçük Prens Müzesi, Küçük Prens Köyü ve Antoine de Saint-Exupéry Havaalanı bulunmaktadır.

Küçük Prens, çocuklara nasıl yetişkin olunacağını öğretirken, yetişkinlere ise nasıl iyi birer yetişkin olunacağının yollarını anlatıyor ve bunu çok naif bir şekilde yapıyor.

“Hiç kimsenin kitabımı özensizce okumasını istemem doğrusu. Bu anılarımı yazarken çok üzüntülü anlar yaşadım. Arkadaşım koyunu ile birlikte beni bırakıp gideli tam 6 yıl oldu. Onu burada anlatmaya çabalıyorsam, bu biraz da onu unutmamak için. Arkadaşı unutmak çok üzücü bir şey. Herkesin arkadaşı olmamıştır. Arkadaşımı unutursam, kendimi o sayılardan başka bir şeye değer vermeyen büyükler gibi hissederim sonra…”

Antoine de Saint Exupéry


(Mutasyon Dergi/ Nisan 2021 tarihli 2. Sayısı, s.37)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kapsül Gardırop

Uzun uğraşlar sonucu kapsül gardırop yazımı toparladım. Öncelikle size bu terim nasıl ortaya çıkmış ve amacı ne bundan bahsetmek istiyorum. Sonrasında birkaç örnek fotoğraf ile kendi listemde olan parçaları sizler için sıralayacağım. Ayrıca bu uzun bir süreç öyle ki henüz içime sineni bulamadığım için listemden eksik olan parçalar hala mevcut. Kapsül Gardırop terimi ilk defa Susie Faux tarafından 1970'li yıllarda kullanıldı. Londra’da Wardrobe adında bir butik işleten Faux’ a göre modası geçmeyen bir kaç parça temel kıyafetin sezonluk parçalarla kombini kapsül gardırobun temelini oluşturuyordu. Daha sonra Amerikalı tasarımcı Donna Karan’ın iş kadınları için tasarladığı “7 Easy Pieces” koleksiyonu kapsül gardırop akımının daha geniş kitlelerle buluşmasına sebep oldu. Kapsül gardırop en temel parçalardan oluşmalı ve içerisindeki parçaların her biri zamansız olmalıdır. Kapsül gardırop nötr renkleri içerir ve içindeki parçalar birbiri ile eşleşip sayısız kombinasyon oluşturabilir. Sonu

Ücretsiz Online Eğitim Platformları

  Merhaba, bugün sizlere karantina sürecinde tanıştığım online eğitim platformlarından ve kısaca bunların içeriklerinden bahsetmek istiyorum. Burada yalnızca şuan kurslara kayıtlı olduğum siteleri sizlere sıralayacağım. Ayrıca listede tamamen ücretsiz kurslardan oluşan platformların yanında ücretsiz içeriklerin yer aldığı platformlar da mevcut. ●İstanbul İşletme Enstitüsü/ İienstitü Birçok alanda ücretsiz eğitime ulaşabileceğiniz geniş içeriğe sahip olan platformun aplikasyonu da mevcut. Derslerin kimi canlı işleniyorken kimi kayıtlı videolar ve ödevler eşliğinde ilerliyor, derslerin sonunda yapılacak sınavda başarılı olursanız sertifika sahibi olabilirsiniz. Cv' nize eklemek için verilen kod dışında dilerseniz ücret karşılığı adresinize basılı bir sertifika talep edebilirsiniz. https://www.iienstitu.com/ ●Udemy Her alanda eğitim alabileceğiniz ve aynı zamanda eğitmen de olabileceğiniz bir platform. Kurslara belli bir ücret karşılığında erişebilirsiniz, takip etmeniz dahilinde ise

Ekim- Kasım- Aralık Favorilerim // 2021

 Bir gün yaşadığım hayat yarım kalacak olmasına rağmen yarım kalan şeyleri sevmiyorum. Bu yazı dizisini uzunca bir aradan sonra tamamlamak için masa başına geçme nedenim budur. Aradan geçen aylar içinde hayatımda çok şey oldu ama kronolojik sırayla gitmek ve olaylardan gerçekleştiği ayları içeren yazıda bahsetmek istiyorum. Yazılarımı okuyan kişi sayısı bir elin parmaklarını biraz geçiyordu ancak kaç parmak kaldı bu yazımı okuyacak bilmiyorum, varsın bilinmez olun sevgili okurlarım var olun. En son yazımda öğretmenlik yapmaya başladığımdan bahsetmiştim, bahsi geçen aylarda da buna devam ettim ancak dönem sonunda hüzünlü bir şekilde veda ederek bazen zor bazense keyifli geçen zamanlarımı zihnimin anı defterine kaydettim.  Ekim ayında ilk kez suşi denedim, pişmiş olanı tercih etmeme rağmen tadını garipsedim ama daha sonra tekrar yedim zamanla alışacağım bu tada diye düşünüyorum.  Kasım ayında yeni mezun bir öğretmenken ve mesleğimi yaparken ilk öğretmenler günümü kutladım, bunun tadı bir