Ana içeriğe atla

Ay Sonu Notlarım // Aralık 2020

 Eski sosyal hayatıma dönebilecek miyim yoksa artık hep böyle mi yaşayacağım diye sorup duruyorum kendime ve konuşmanın sonunda genelde sırtımı sıvazlayarak teselli ediyorum kendimi.

Nasıl olacak daha ne yaşayacağım, hayallerimi gerçekleştirmeye fırsat bulabilecek miyim? Sorularıyla öyle bunaldım ki, mutlu hissedemiyorum hatta huzurlu bile hissetmiyorum, hiçbir şeyden keyif almıyorum ve hiçbir şey yapmak istemiyorum. Yılın son zamanları baktım ki bu böyle olmayacak boş verdim, yapmadım hiç bir şey şuan da tam bunun ceremesini çekercesine sıkışmış haldeyim. Yapmam gereken çok şey var, yapmam için ise çok az zaman...

Neyse bu arada bu son ay sonu notlarım olacak galiba, artık sadece üzerinde konuşmaya değer olan sevdiğim şeylerden burada bahsetmeye karar verdim yani daha çok son zamanlardaki favorilerim benzeri yazmak istiyorum. Bakalım hep birlikte göreceğiz. 

Her yeni yıl yeni başlangıçlar ve yeni umutlar demek, bu sene de az da olsa umudum var elbette. Umut hep var olmalı da...

|Okuduklarım|



Bu ay ilk kez Ziya Gökalp okudum, bir tarihçi olarak çok daha önce okumam gerekirdi belki ama ben bir kitabı okuduğum zamanın doğru zaman olduğunu düşünmek isterim ve bence daha önce okusaydım bu kadar dolu bir içerik olduğunu anlayamayabilirdim. Yine ilk kez Oruç Aruoba okudum, yakın zamanda kaybettiğimiz şairin Uzak eserinde çok farklı felsefik ifadeler yer almaktaydı okurken Aruoba' nın ilginç bir zihin dünyasına sahip olduğunu fark ettim, bu nedenle okumaya devam etmeyi düşünüyorum. Bir de makalem için Gılgamış Hikayeleri' ni okudum, hakkında çok şey söylemeye gerek duymuyorum yazıt çevirileri okumayı seviyorum benim gibi olanlar keyifle okuyabilir.

|İzlediklerim|

Clean with passion for now

Emily in Paris 1. Sezon

Normal People 1. Sezon

Genius of the Modern World

History 101

Enola Holmes

Ev Karadır

Memphis Belle

Uçak Modu

Masallardan Geriye Kalan

Şipşak Aile

I am Mother

The Old Guard

Yazarken farkına vardım ki bu ay gerçekten çok şey izlemişim. Emily in Paris gitmeyi çok istediğim Fransa' da geçmesi ve eğlenceli haliyle hoşuma giden bir yapım oldu, biraz Younger dizisine benzettim açıkçası. Normal People ise abartıldığını ya da bana hitap etmediğini düşündüğüm bir dizi oldu, çok konuşulan her diziyi sevmek zorunda değilim elbette. Diziler dışında 3 bölümlük bir belgesel serisi izledim, Modern Dünyanın Dahisi diye çevrilen belgeselde Marx, Nietzsche ve Freud konu edilmiş Bettany Hughes isimli tarihçinin sunumu belgeselin setir zevkini artıran önemli bir etken olmuş.

Bu ay tek film önermek istesem bu kesinlikle Şipşak Aile olurdu, yalnız ya da ailenizle izleyebileceğiniz biraz önce duygulanırken bir anda kahkaha atacağınız anlamlı bir filmdi.

Sağlıklı ve mutlu günler diliyorum.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kapsül Gardırop

Uzun uğraşlar sonucu kapsül gardırop yazımı toparladım. Öncelikle size bu terim nasıl ortaya çıkmış ve amacı ne bundan bahsetmek istiyorum. Sonrasında birkaç örnek fotoğraf ile kendi listemde olan parçaları sizler için sıralayacağım. Ayrıca bu uzun bir süreç öyle ki henüz içime sineni bulamadığım için listemden eksik olan parçalar hala mevcut. Kapsül Gardırop terimi ilk defa Susie Faux tarafından 1970'li yıllarda kullanıldı. Londra’da Wardrobe adında bir butik işleten Faux’ a göre modası geçmeyen bir kaç parça temel kıyafetin sezonluk parçalarla kombini kapsül gardırobun temelini oluşturuyordu. Daha sonra Amerikalı tasarımcı Donna Karan’ın iş kadınları için tasarladığı “7 Easy Pieces” koleksiyonu kapsül gardırop akımının daha geniş kitlelerle buluşmasına sebep oldu. Kapsül gardırop en temel parçalardan oluşmalı ve içerisindeki parçaların her biri zamansız olmalıdır. Kapsül gardırop nötr renkleri içerir ve içindeki parçalar birbiri ile eşleşip sayısız kombinasyon oluşturabilir. Sonu

Ücretsiz Online Eğitim Platformları

  Merhaba, bugün sizlere karantina sürecinde tanıştığım online eğitim platformlarından ve kısaca bunların içeriklerinden bahsetmek istiyorum. Burada yalnızca şuan kurslara kayıtlı olduğum siteleri sizlere sıralayacağım. Ayrıca listede tamamen ücretsiz kurslardan oluşan platformların yanında ücretsiz içeriklerin yer aldığı platformlar da mevcut. ●İstanbul İşletme Enstitüsü/ İienstitü Birçok alanda ücretsiz eğitime ulaşabileceğiniz geniş içeriğe sahip olan platformun aplikasyonu da mevcut. Derslerin kimi canlı işleniyorken kimi kayıtlı videolar ve ödevler eşliğinde ilerliyor, derslerin sonunda yapılacak sınavda başarılı olursanız sertifika sahibi olabilirsiniz. Cv' nize eklemek için verilen kod dışında dilerseniz ücret karşılığı adresinize basılı bir sertifika talep edebilirsiniz. https://www.iienstitu.com/ ●Udemy Her alanda eğitim alabileceğiniz ve aynı zamanda eğitmen de olabileceğiniz bir platform. Kurslara belli bir ücret karşılığında erişebilirsiniz, takip etmeniz dahilinde ise

Ekim- Kasım- Aralık Favorilerim // 2021

 Bir gün yaşadığım hayat yarım kalacak olmasına rağmen yarım kalan şeyleri sevmiyorum. Bu yazı dizisini uzunca bir aradan sonra tamamlamak için masa başına geçme nedenim budur. Aradan geçen aylar içinde hayatımda çok şey oldu ama kronolojik sırayla gitmek ve olaylardan gerçekleştiği ayları içeren yazıda bahsetmek istiyorum. Yazılarımı okuyan kişi sayısı bir elin parmaklarını biraz geçiyordu ancak kaç parmak kaldı bu yazımı okuyacak bilmiyorum, varsın bilinmez olun sevgili okurlarım var olun. En son yazımda öğretmenlik yapmaya başladığımdan bahsetmiştim, bahsi geçen aylarda da buna devam ettim ancak dönem sonunda hüzünlü bir şekilde veda ederek bazen zor bazense keyifli geçen zamanlarımı zihnimin anı defterine kaydettim.  Ekim ayında ilk kez suşi denedim, pişmiş olanı tercih etmeme rağmen tadını garipsedim ama daha sonra tekrar yedim zamanla alışacağım bu tada diye düşünüyorum.  Kasım ayında yeni mezun bir öğretmenken ve mesleğimi yaparken ilk öğretmenler günümü kutladım, bunun tadı bir