Ana içeriğe atla

Defter Sorunsalı // 2020

 Merhaba sevgili okurlarım, bugün sizlere çok fazla defter kullanmamın bana verdiği yetkiye dayanarak biraz defterlerden ve ne için kullandığımdan bahsetmek istiyorum.


Fotoğraftaki defterlerin dışında bir de lisede arkadaşlarıma yazdırdığım hatıra defterim var yalnız konu dışı olduğunu düşündüğüm için bahsi bu kadar geçsin istedim.


Hazır 2021' e sayılı günler kala kullandığım ajandadan bahsetmemek ayıp olur diye düşündüm. Bu sene ilk kez düzenli ajanda tuttum, bunu ajandayı bana hediye eden arkadaşıma ve Metis Yayınevi' ne borçluyum. Günlük ajanda diye adlandırılan her güne koca bir sayfa ayrılan ajandaların bana uygun olmadığını da bu sayede öğrenmiş oldum. Kendime göre ne kadar yoğun olsam da koca bir sayfa yazacak olay bulamıyorum, günlük tutmayı da sevmiyorum çünkü her seferinde bir şekilde birileri günlüğümü okuyor ve ben de günlüğümden sır saklamak zorunda kalıyorum e günlük de amacından çıkıyor tabii. Neticede haftalık ajanda kategorisine giren Metis Ajanda ile yoluma devam etmek için bu sene de satın aldım. 'Hayat Memat' 2020' yi kısaca özetleyen bir kavram olmuş gerçekten.
Soldaki defterde ise 'Ölmeden Önce Yapılacaklar Listem' yer alıyor, ara sıra yeni maddeler eklediğim için ayrı bir defter kullanmayı uygun gördüm.

''Görülecek, işitilecek, tadılacak, okunacak, yazılacak, yapılacak o kadar çok şey birikiyor ki, bundan sonra hayatımın bütün bunlara yetişmeyeceğinden korkuyorum.''
Peyami Safa


Kitaplarda hoşuma giden cümlelerin altını çiziyorum ancak daha sonra dönüp bakmadığım için cümleler orada kaybolup gidiyor, bu nedenle bir alıntı defteri tutuyorum. Kısaca okuduğum kitap ismi ve yazar bilgisinin altında sıralı şekilde alıntılar yer alıyor.


Karakalem ve suluboya için çizgisiz defterleri kullanıyorum daha profesyonel çalıştığım zamanlarda scetchbook almayı düşünüyorum, şimdilik bunlarla mutluyum.


'Mutlu Tarifler' defterini karantina sürecinde yemek yapmaya başladığım için aldım, çok beğendiğim tarifleri bir şekilde kaybettiğim için deftere yazıp kalıcı hale getirmek istedim.
Diğer defter ise benim liste defterim. İçinde tam anlamıyla her telden var; izlenecekler listem, okunacaklar, İlber Ortaylı Kitap Tavsiyeleri, okuldan hocalarımın tavsiyeleri, 2021 okunacak kitap listem veya Meb 100 Temel Eser gibi...


Görselde İngilizce' de sık kullanılan kelimeleri yazdığım kelime defterim ve Ales çalışmalarım, online ya da yüz yüze kurslarda kullandığım kırmızı kaplı defterim yer alıyor. Bunlara kısaca mecburiyet defterlerim diyebilirim.


Son olarak da okul derslerim için Bim veya A101 gibi marketlerden aldığım defterler var, genelde kareli alıyorum ama çok da fark etmiyor aslında.

Birçok insan hatta bir zamanlar ben de defterleri nasıl kullanacağı konusunda kararsız olduğu için içi boş defter koleksiyonuna sahip oluyor. Önceden deftere yazarken hata yaptım diye sayfayı yırtardım şimdi ise kelimeyi karalayıp kaldığım yerden devam ediyorum. Defteri yırta yırta ortada defter kalmayınca üzülmek yerine beni mutlu eden, hatalarımla var olan defterleri çeşitli amaçlarla kullanıyor ve aslında olması gerekeni yapıyorum. Sizin de yazı yazmanızı bekleyen defterleriniz varsa daha fazla ertelemek yerine gidin ve gönlünüzce yazın derim.

"Para kazanın, kendinize ait bir oda ve boş zaman yaratın ve yazın!''
Virginia Woolf









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kapsül Gardırop

Uzun uğraşlar sonucu kapsül gardırop yazımı toparladım. Öncelikle size bu terim nasıl ortaya çıkmış ve amacı ne bundan bahsetmek istiyorum. Sonrasında birkaç örnek fotoğraf ile kendi listemde olan parçaları sizler için sıralayacağım. Ayrıca bu uzun bir süreç öyle ki henüz içime sineni bulamadığım için listemden eksik olan parçalar hala mevcut. Kapsül Gardırop terimi ilk defa Susie Faux tarafından 1970'li yıllarda kullanıldı. Londra’da Wardrobe adında bir butik işleten Faux’ a göre modası geçmeyen bir kaç parça temel kıyafetin sezonluk parçalarla kombini kapsül gardırobun temelini oluşturuyordu. Daha sonra Amerikalı tasarımcı Donna Karan’ın iş kadınları için tasarladığı “7 Easy Pieces” koleksiyonu kapsül gardırop akımının daha geniş kitlelerle buluşmasına sebep oldu. Kapsül gardırop en temel parçalardan oluşmalı ve içerisindeki parçaların her biri zamansız olmalıdır. Kapsül gardırop nötr renkleri içerir ve içindeki parçalar birbiri ile eşleşip sayısız kombinasyon oluşturabilir. Sonu

Ücretsiz Online Eğitim Platformları

  Merhaba, bugün sizlere karantina sürecinde tanıştığım online eğitim platformlarından ve kısaca bunların içeriklerinden bahsetmek istiyorum. Burada yalnızca şuan kurslara kayıtlı olduğum siteleri sizlere sıralayacağım. Ayrıca listede tamamen ücretsiz kurslardan oluşan platformların yanında ücretsiz içeriklerin yer aldığı platformlar da mevcut. ●İstanbul İşletme Enstitüsü/ İienstitü Birçok alanda ücretsiz eğitime ulaşabileceğiniz geniş içeriğe sahip olan platformun aplikasyonu da mevcut. Derslerin kimi canlı işleniyorken kimi kayıtlı videolar ve ödevler eşliğinde ilerliyor, derslerin sonunda yapılacak sınavda başarılı olursanız sertifika sahibi olabilirsiniz. Cv' nize eklemek için verilen kod dışında dilerseniz ücret karşılığı adresinize basılı bir sertifika talep edebilirsiniz. https://www.iienstitu.com/ ●Udemy Her alanda eğitim alabileceğiniz ve aynı zamanda eğitmen de olabileceğiniz bir platform. Kurslara belli bir ücret karşılığında erişebilirsiniz, takip etmeniz dahilinde ise

Ekim- Kasım- Aralık Favorilerim // 2021

 Bir gün yaşadığım hayat yarım kalacak olmasına rağmen yarım kalan şeyleri sevmiyorum. Bu yazı dizisini uzunca bir aradan sonra tamamlamak için masa başına geçme nedenim budur. Aradan geçen aylar içinde hayatımda çok şey oldu ama kronolojik sırayla gitmek ve olaylardan gerçekleştiği ayları içeren yazıda bahsetmek istiyorum. Yazılarımı okuyan kişi sayısı bir elin parmaklarını biraz geçiyordu ancak kaç parmak kaldı bu yazımı okuyacak bilmiyorum, varsın bilinmez olun sevgili okurlarım var olun. En son yazımda öğretmenlik yapmaya başladığımdan bahsetmiştim, bahsi geçen aylarda da buna devam ettim ancak dönem sonunda hüzünlü bir şekilde veda ederek bazen zor bazense keyifli geçen zamanlarımı zihnimin anı defterine kaydettim.  Ekim ayında ilk kez suşi denedim, pişmiş olanı tercih etmeme rağmen tadını garipsedim ama daha sonra tekrar yedim zamanla alışacağım bu tada diye düşünüyorum.  Kasım ayında yeni mezun bir öğretmenken ve mesleğimi yaparken ilk öğretmenler günümü kutladım, bunun tadı bir